מעשנת בשר מומלצת 2022 – סוגי מעשנות בשר ואיך לבחור

קניית מעשנת בשר ביתית היא ללא ספק קנייה שתשפר את איכות חייכם, במיוחד אם אתם אוהבי בשר מושבעים. עם זאת לא תמיד קל להחליט כשאין לך ניסיון! למרבה המזל, על ידי בחירת מעשנת בשר טובה הסיכוי לטעות קטן: הנה כמה הכוונות שיעזרו לכם לבחור את המעשנת האידיאלית עבורכם.

 

איך עובדת מעשנת בשר

לפני שאתם ניגשים לבחור מעשנה ביתית, חשוב להבין קודם איך עובד העיקרון הפשוט. התהליך מבוסס על הפקת עשן חם שמבשל את הבשר לאט ולאורך זמן כך שהוא יהפוך להיות רך, עסיסי ועם ארומה מעושנת וטעמים מיוחדים שכמעט בלתי אפשרי להשיג בכל שיטת בישול אחרת.

המעשנות מתחלקות לכמה סוגים הקשורים לצורה שלהן: עומדת, שוכבת או ביצה. או למקור החום שלהן: מעשנת פחם, חשמל או גז.לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו ומה שחשוב הוא לבחור את המקור שיתאים לכם ויתן את התוצאות הטובות ביותר עבורכם. מעשנת ביתית קטנה מאפשרת הכנת מאכלים בשני סוגים שונים של עישון:

עישון חם: מעשנות חמות מבשלות בטמפרטורות שנעות באזור ה-150 מעלות במהלך העישון. ניתן לעשן בהן סוגים רבים של בשרים, צלעות, פסטרמה וחזה בקר או עוף. כאשר מכינים בשר במעשנת בעישון חם חשוב לבשל אותה בסגנון צלייה במשך זמן רב מאוד כדי לשמור על רכות במהלך הבישול. גם מאכלים מהירים כמו מקרל וסלמון מעושנים או ברווז ניתנים לעישון חם והכנתם לוקחת מעט מאוד זמן.

עישון קר: עישון קר מקיף את האוכל בעשן בלי לאפשר לטמפרטורה להגיע ליותר מ-32 מעלות. המאכלים שמבושלים בסגנון עישון קר נשארים בצורה הגולמית שלהם ושומרים על טריות תוך שהם מקבלים ארומה מעושנת. שיטה זו טובה מאוד גם למאכלים שנמסים בחימום, למשל חמאה או גבינות. מכיוון שהאוכל אינו מבושל, חשוב תמיד להקפיד להשרות את המאכלים לפני תהליך העישון. בשרים או דגים צריכים להיות מושרים בתמיסת מלח למשך כמה שעות או אפילו למשך כמה ימים במקרר, על מנת להרוג את החיידקים.

 

 

 

בחירת מעשנת מקצועית

גם אם אתם מחפשים מעשנת בשר בשק למרפסת או לארוחות עם חברים, אסור להתפשר על המקצועיות. האיכות והעמידות של מעשנות בשר נמדדים בעיקר לפי סוג החומר ממנו הן עשויות, עובי הדפנות ורמת הגימורים. הבעיה המרכזית בבחירה של מעשנה ראשונה היא שיש המון אפשרויות לבחור מהן. כדי להכווין את התהליך, חשוב לשאול את עצמכם כמה שאלות חשובות: כמה כסף אתם רוצים להשקיע במעשנה? כמה פעמים בשבוע היא הולכת לעבוד? וכמה אנשים היא מיועדת להאכיל?

פח הוא כמובן החומר הפשוט ביותר ממנו עשויות לרוב המעשנות הזולות יותר. יחד עם זאת, אם אתם רוצים מעשנת בשר מומלצת שתישאר איתכם שנים רבות, כדאי לבחור מעשנה שעשויה מפלדה עם דפנות עבות שבנוסף לכך שהן מגדילות את אורך החיים של המעשנה הן גם שומרות על חום בצורה טובה יותר ועוזרות לשמור על טמפרטורה אחידה לאורך זמן בחלל העישון.

דבר נוסף שחשוב לבדוק כדי לשלוט בצורה טובה בטמפרטורה ובכמות העשן הוא המגופים והידיות. חשוב שהמגופים יהיו מתכווננים והידיות יהיו נוחות לאחיזה ולתפעול ולא יתחממו יתר על המידה. בנוסף יש מעשנות שיש בהן דלת עם חלון זכוכית שדרכו תוכלו לעקוב אחר תהליך העישון תוך הימנעות מבריחת חום ועשן.

בנוסף, מעשנה מומלצת תכלול גם מד חום מובנה ומגש לקליטת שומנים, כך שתהליך העישון ישמר נקי. כמו כן, חשוב שהמעשנה תכלול קערה למים שתוסיף לחות לתהליך העישון ותתרום לתוצאה עסיסית יותר.

כמו שהצלחתם להבין, בחירת מעשנת היא לא תהליך פשוט. עם זאת, מדובר במכשיר שאם תבחרו בקפידה, תוכלו להנות ממנו שנים רבות. חברת מולטי גרדן המתמחה בריהוט ואבזור גינות, מציעה לכם את כל סוגי המעשנות במחירים מעולים. תחסכו מעצמכם את הלבטים והטעויות ותבטיחו תוצאה מצוינת להנאה מובטחת. אנחנו מציעים את המעשנות המקצועיות והטובות ביותר. אל תחכו – צרו קשר.

 

 

 

התקשרו דילוג לתוכן